Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Utrata przyczepności 17 cali ET35 i 225/45r17

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Utrata przyczepności 17 cali ET35 i 225/45r17

    Ten sam numer buta chyba nawet. No to jest nas dwóch

  • #2
    [O2] Utrata przyczepności 17 cali ET35 i 225/45r17

    Witam,

    Wczoraj zmieniłem felgi na letnie. Stwierdzam, że na zimówkach alu 16" ET40 Octavia idealnie się trzymała drogi. Teraz jak założyłem z powrotem letnie 17" ET35 i 225 Michelin Pilot Sport 3, to zauważyłem dużą utratę przyczepności. Na zimówkach jechała jak po sznurku a teraz nie da się szybciej pojechać w zakręcie bo by "wyleciała z zakrętu", przy szybszym starcie też mieli kołami :evil: Ciśnienie p - 2,2 , t - 2,1

    Octavia ma założone amortyzatory KYB UltraSR, -35mm Eibach + tuleje z Ibizy Cupry.
    Ale to nie zmienia faktu bo na oryginalnym zawiasie było to samo.
    Obstawiam, że może to być za małe ET.


    Mam pytanko czy zaobserwował ktoś podobne objawy w swojej Octavii??
    Fabia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 2.0 TSI V/RS

    Komentarz


    • #3
      Dejwid, Michelin Pilot Sport 3 nie znam (kiedyś w Felicji miałem jakieś Michelinki ale to inny samochód inna opona o rozmiarze nie mówiąc i nie byłem zachwycony) więc trudno mi porównywać z Conti 3 z których jestem mega zadowolony choć nie twierdzę że nie ma lepszych. Nie testowałem
      Poprzednie letnie które wywaliłem były Fuldy też 225/45/17 i te były głośniejsze od zimówek 15" a o zachowaniu na wilgotnej drodze nie wspominając :!: Totalnie nie polecam. ET w letnich też mam 35
      Odnośnie ciśnień to w letnich staram się utrzymywać 2,3 przód 2,4 tył. 2,2 to absolutne minimum przy tym profilu i naszych dziurawych drogach i miejskich krawężnikach



      CB Harry II ASC + Triflex

      Pozdrawiam Mirek!!

      Komentarz


      • #4
        eee ja tam po zmianie z 205/55/16 (zimowa) na 225/40/18 (letnia) czulem lepsze prowadzenie na letniej oponie. Jest bardziej twardo ale nie przechyla tak auta. Przydaloby sie jeszcze cos do usztywnienia delikatnego ale kombinuje caly czas co to moze byc.

        Komentarz


        • #5
          może amorki po zimie się kończą

          Komentarz


          • #6
            a może temp. zewn. była niska, guma była za twarda i się nie kleiła tak jak powinna.

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz


            • #7
              U mnie różnice to: amor seria i Dunlop Sp Sport Maxx, nigdy podobnych problemów nie miałem.

              Komentarz


              • #8
                g4cek, to jest mało prawdopodobne bo na ori zawiasie było to samo. A nowe amorki mam od tamtej jesieni, zrobiłem na nich niewiele km.


                mirek_p11, nie, temp. zewn. 20C. Opony po prostu tracą kontakt z jezdnią. Tak jakby profil opony byłby za mało usztywniony i opona się kładzie, indeks 91Y.

                PS. Zbieżność ustawiona po zmianie zawiasu.
                Fabia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 2.0 TSI V/RS

                Komentarz


                • #9
                  Dejwid, To masz kolo opony do bani , ja też już mam letnie kapcie , 225/45 r17 et35 i od razu pewniej w zakrętach
                  opony Vredestein Ultrac Sessanta
                  Daniel

                  Komentarz


                  • #10
                    jeśli nie amorki to opony dziadostwo

                    Komentarz


                    • #11
                      Dejwid, miałem mps3 i targałem nimi po łukach, w sumie dziwne, masz obniżony samochód plus zrobiona zbierzność to auto powinno jechac jak po sznurku :!:
                      Generalnie wydaje mi sie że et35 to za mało ale z drugiej strony masz szerszy rozstaw kół i auto jeszcze lepiej powinno kleic do drogi?

                      P.S. ja mam et45 i cięzko go wyprowadzić z równowagi, jeszcze jedno pytanie, czy guma ma index nośności 92Y?
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz


                      • #12
                        piramida, opony mają indeks 91Y. Pamiętam, że pisałeś w swoim temacie o krótszych stabilizatorach, dobrze kojarze?? Co one dały??
                        Fabia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 2.0 TSI V/RS

                        Komentarz


                        • #13
                          Dejwid mialem cos takiego jak Ty ale w druga strone, na zimowkach auto latalo mi cale po drodze zalozylem troche szersze letnie i idzie jak po sznurku, dlatego wydaje mi sie ze cos z oponami albo felga bylo nie halo
                          Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                          Komentarz


                          • #14
                            jeżeli to nowe opony to wypadałoby je najpierw dotrzeć, jesli są dotarte to ja tego nie rozumiem
                            chyba, że Michelin Pilot Sport 3 nadaja się na na śmietnik.
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz


                            • #15
                              Dejwid: Proponuję podnieść ciśnienie w oponach o 0,1 z przodu i z tyłu. Co bardzo ważne koła napompować w dobrym warsztacie wulkanizacyjnym ze sprawnym urządzeniem pomiarowym a nie na pierwszej lepszej stacji benzynowej na rozklekotanym, gdzie może oszukiwać 0,3. Zobacz - powinno się trochę polepszyć.
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Dejwid
                                piramida, opony mają indeks 91Y. Pamiętam, że pisałeś w swoim temacie o krótszych stabilizatorach, dobrze kojarze?? Co one dały??
                                nie tyle krótsze co grubsze i sztywniejsze z dwustopniową regulacją, napompuj 2.4-2.5 bara to zobaczysz jak auto sie prowadzi
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz


                                • #17
                                  A moze problemem jest po prostu większe żuzycie opon letnich
                                  Czarny Elegance

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X